امام سجاد علیه السلام می‌ فرمایند : « نحن ابواب الله و نحن صراط المستقیم »
پیتزا


حذف یکباره‌ مواد غذایی که هر روز مصرف می‌ شود کار سختی است اما اگر کم‌ کم تغییرات سالمی را در برنامه‌ غذایی‌ مان ایجاد کنیم ، با حال خوبی که پیدا می‌ کنیم ، تغییرات برایمان راحت‌ تر می‌ شود.

به گزارش ایسنا ، « تبیان » در ادامه توصیه کرده است که مصرف این خوراکی‌ ها را متوقف کنید :

پیتزا

گاهی ممکن است برای خوردن یک وعده پیتزا به مغازه پیتزافروشی بروید ولی این بدان معنی نیست که مجبورید یک نوع پیتزای کلفت و پرملاط، با پنیر اضافی به همراه سه نوع گوشت (چند تن کالری و چربی اشباع شده) را سفارش دهید بلکه بهتر است یک پیتزای نازک و ترجیحاً گیاهی را با کمترین میزان پنیر انتخاب کنید. سفارش یک نوع سالاد هم به شما کمک می‌کند که زودتر معده را پر کنید و خوراکی‌های بدون کیفیت و کالری بیش از پیش را به بدنتان تحمیل نکنید.

چیپس سیب زمینی

قطعاً هیچ کس با خوردن یک دانه چیپس سیر نمی‌شود ولی توصیه می‌کنیم به ظرف سیب زمینی سفارش داده نیز دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم که بخشی از غذایتان را به خوردن تنقلاتی مانند ذرت بوداده اختصاص دهید چون نسبت به چیپس سیب زمینی، کالری بسیار کمتر و فیبر بیشتری دارد. به کره یا روغنی که در چیپس به کار می‌رود دقت کنید.

پاستا

اگر شما هوس پاستا کرده‌اید و در عین حال می‌خواهید میزان کربوهیدرات مصرفی‌تان را کاهش دهید توصیه می‌کنیم که از مدل اسپاگتی اسکواش (ماکارونی تهیه شده از کدو) استفاده کنید. این نوع پاستا، را به همراه سسی ساده و سبک گوجه بخورید. با این کار میزان کالری را به نصف کاهش می‌دهید. اگر مایلید خوراکی سالم دیگری را هم به آن بیفزایید توصیه می‌کنیم که کمی کباب ترکی ساده را در کنار آن امتحان کنید.

دیپ

گرچه دیپ یا همان پرکننده‌ها از خامه‌ترش یا خامه پنیر و یا هر چیزی که شبیه پنیر باشد تهیه شده باشد، دشوار است که در مقابل آن مقاومت کرد. دفعه بعد که خواستید سس تهیه کنید، توصیه ما استفاده از حمص است. با این کار میزان چربی را کاهش داده‌اید و از خواص بی نظیر نخود به خصوص پروتئین گیاهی آن بهره گرفته‌اید. این نوع سس را به همراه سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای و هویج بخورید!

غلات صبحانه (سریال)

بسیاری از بسته‌های غلات صبحانه که به نام سریال هم می‌شناسیم مملو از شکر و کربوهیدرات هستند. توصیه می‌کنیم که از مدل جوین (تهیه شده از جو) آن استفاده کنید. فیبر موجود در آن، میزان جذب کالری را در خون کاهش داده و انرژی یک روز را برای شما تأمین می‌کند با این کار، کالری کمتری به بدنتان وارد کنید.

شکلات

یک تکه آبنبات پر از شکر، چربی‌های ناسالم، و مواد نگهدارنده است. اگر می‌خواهید که خوراکی شیرین بخورید، به دنبال شکلات تلخ باشید. این نوع شکلات، فشارخون را کاهش می‌دهد و جریان خون را در مغز و قلب بهبود می‌بخشد و از تخریب سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند. مدل هفتاد یا هشتادوپنج درصد مناسب است. از شکلات‌هایی که درونشان با آجیل یا میوه پرشده بپرهیزید و بیشتر از یک اونس در روز نخورید.

سیب‌ زمینی سرخ‌ شده

از نوع سرخ شده سیب زمینی نیز بپرهیزید و توصیه می‌کنیم که به جای سرخ کردن از سیب زمینی کبابی یا پخته استفاده کنید. یک پرس سیب زمینی سرخ شده فست فودی 230 کالری دارد، اما سیب زمینی پخته شده متوسط 130 تا 140 کالری دارد. همچنین دقت کنید که چه سسی برای روی سیب زمینی انتخاب می‌کنید.

دونات

دونات ها بمب‌های شکری هستند که اول معده‌تان را حسابی پر می‌کنند و شما را گرسنه‌تر می‌کنند. پس خوردن آن را محدود و محدودتر کنید. اگر می‌خواهید طول روز پر انرژی باشید توصیه ما خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه است.

نان سفید

نان سفید به دلیل آن که میزان فیبر کمی دارد. این میزان اندک باعث می‌شود نتواند ورود قند را به خون کاهش دهد و درنتیجه مدت زمان احساس سیری را افزایش دهد. از سوی دیگر در نان سفید سطح مواد مغذی که به کارکرد بدن کمک می‌کند بسیار اندک است. بهتر است به دنبال خرید نان سبوس‌دار باشید.

بستنی

بستنی پر از قند، چربی، و خوراکی پرکالری محسوب می‌شود. پس در خوردن آن محدودیت ایجاد کنید.

انواع اسموتی‌ ها

هر از چند گاهی خوردن اسموتی خوب است اما بهتر است که انواع میوه‌ها و سبزیجات را به صورت کامل و معمولی مصرف کنید. نکته‌ای که درباره اسموتی ها وجود دارد این است که مخلوط کردن چند میوه و مخلوط آن‌ها در غذاساز، با وجودی که خوشمزه است، شما را راضی نمی‌کند اما اگر همان میوه را به صورت کامل بخورید راضی کننده است.

کچاپ

این هم از گوجه فرنگی تهیه شده است، مگر نه؟ بله کاملاً درست است البته به همراه میزان زیادی قند. چهار گرم در هر قاشق چای‌خوری سس کچاپ، قند نهفته است. اما مایلید چیزی گوجه‌ای بخورید، توصیه می‌کنیم که مقداری سس کچاپ خانگی درست کنید. کمی فلفل برای مزه خاص تند آن بیفزایید.

مافین‌ ها

اگر مایلید در وعده صبحانه کیک بخورید، بخورید. اگر آن را از نوع مافین انتخاب کنید لطفاً این کار را نکنید. زیرا مافین ها سرشار از آرد سفید (بدون سبوس)، شکر، و چربی است و خوردن آن هم به رفع گرسنگی شما کمکی نمی‌کند. توصیه می‌کنیم که از نوع مافین هایی استفاده کنید که با آرد کامل تهیه می‌شود. همین آرد کامل باعث می‌شود که میزان کربوهیدرات به آرامی جذب شود، در عین حال قند کمتر و پروتئین بیشتری به بدنتان وارد کنید.

کوکی‌ ها

به بسته کوکی سر نزنید! کربوهیدرات، شکر، چربی اشباع، مواد دیگر که در طی فرایند پخت به آن می‌افزایند مواردی هستند که برای انسان خوراکی چندان سالمی نیستند. بهتر است مصرف آن را کاهش داده و متوقف کنید!

آخرین مطالب

» بله آقای تلخند سیاسی! ( یکشنبه 17 فروردین 1399 )
» از فضائل تربت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) آن است که... ( یکشنبه 17 فروردین 1399 )
» دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ، « مراسم احیای نیمه شعبان » ( یکشنبه 17 فروردین 1399 )
» هرآنچه درباره طوفان توییتری شب نیمه شعبان باید بدانید. ( یکشنبه 17 فروردین 1399 )
» #اطلاعیه عملیات جهانی طوفان توئیتری در شب #نیمه_شعبان ( شنبه 16 فروردین 1399 )
» صد بار دیگر هم پسری به او عطا میشد ، او را علی نام می‌ نهاد. ( شنبه 16 فروردین 1399 )
» اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی از شماها برای همدیگر نبود... ( شنبه 16 فروردین 1399 )
» سلام به تو که در سیم خاردار گناهانمان اسیری. ( شنبه 16 فروردین 1399 )
» دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ، « چه کسانی از کرونا نفع می برند؟ » ( جمعه 15 فروردین 1399 )
» هرکس در اجرای اوامر خداوند کوشا باشد... ( جمعه 15 فروردین 1399 )
» ملعون است کسی که نماز صبح را عمدا تاخیر بیندازد تا موقعی که ستارگان ناپدید شوند ( پنجشنبه 14 فروردین 1399 )
» دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ، « شباهت های قیام امام حسین علیه السلام و حضرت مهدی (عج) » ( پنجشنبه 14 فروردین 1399 )
» توئیت واحد سلامت مصاف در مورد اعلام آمادگی برای ارزیابی بالینی داروی منسوب به امام کاظم (ع) ( پنجشنبه 14 فروردین 1399 )
» عطسه ، علامت امان از مرگ تا سه روز است. ( چهارشنبه 13 فروردین 1399 )
» تلاشهای ضد امنیتی آقای همیشه مشکوک ادامه دارد ( چهارشنبه 13 فروردین 1399 )
» ملعون است ملعون است کسی که نماز مغربش را به تاخیر بیندازد ( چهارشنبه 13 فروردین 1399 )
» توضیحات واحد افق مصاف در خصوص کتاب علائم الدهور نوشته ابی علی الدبیزی ( چهارشنبه 13 فروردین 1399 )
» زندگی موفق در احادیث امام سجاد علیه السلام ( دوشنبه 11 فروردین 1399 )
» بر ماست که شما را سیراب از سرچشمه بیرون آوریم... ( دوشنبه 11 فروردین 1399 )
» دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ، « دکترین امام سجاد علیه السلام برای ظهور » ( دوشنبه 11 فروردین 1399 )
» دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ، « آرماگدون و آخرالزمان » ( یکشنبه 10 فروردین 1399 )
» در دختر گرامی رسول خدا ، برایم اسوه و الگوی نیکویی است. ( یکشنبه 10 فروردین 1399 )
» حسین آمد تا کسی راه را گم نکند. ( شنبه 9 فروردین 1399 )
» هر کس منکر امامت من شود از من نیست ( شنبه 9 فروردین 1399 )
» خداوند ، پیامبران را بشارت دهنده و انذارکننده فرستاده است ( شنبه 9 فروردین 1399 )
» دوگانه‌ « معیشت_تولید » ؛ اولین دوگانه در سال ۹۹ کلید خورد! ( شنبه 9 فروردین 1399 )
» با محبت و مودت بسوی ما که راه مستقیم است ، بیایید ( شنبه 9 فروردین 1399 )
» پاسخی به سخنان کاملاً غلط و ضد امنیتی آقای نوبخت در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم! ( پنجشنبه 7 فروردین 1399 )
» پای قول خودمون می‌ایستیم... ( پنجشنبه 7 فروردین 1399 )
» بیمارِ تواَم ، کاش که تجویز کنی آمدنت را... ( پنجشنبه 7 فروردین 1399 )
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic